Nuffnang

Showing posts with label tourism. Show all posts
Showing posts with label tourism. Show all posts

Saturday, 29 October 2016

Annual pass of Sunway Lagoon #219

Image result for sunway lagoon

Greetings from Sunway Lagoon

Hai guys!!

Tahukah anda bahawa Sunway Lagoon ada buat promotion yang gila babi best namampus barabas and kalau korang tahu promo ni, korang mesti akan tertanya-tanya dalam hati, serius la promo macam ni wujud dekat Sunway Lagoon?

and the answer, YES IT ISSSS.

1) apakah promo yang Sunway Lagoon buat ni?

Sunway Lagoon ada membuat annual pass untuk tourist , visitor, local and actually for everyone la. haha Annual pass ni sebenarnya ialah macam passport yang korang boleh keluar masuk Sunway Lagoon everyday dengan hanya membayar sekali sahaja.

apa? bayar sekali je?

YA!!!!!!

2) Apa itu Annual pass?

Annual pass ini terbahagi kepada dua iaitu annual pass 6 bulan dan juga annual pass untuk setahun. annual pass 6 bulan berharga rm150 manakala annual pass setahun berharga rm200.

contohnya korang beli annual pass setahun, dengan sekali pembayaran sebanyak rm200 masa mula-mula, and then korang akan dapat annual pass dari Sunway Lagoon, korang boleh masuk ke dalam Sunway Lagoon everyday, everyweek, every public holiday, unlimited access selama setahun tanpa henti.

Let's say, korang beli annual pass pada November 2016, korang bayar rm200 pada Sunway Lagoon, and then korang boleh masuk Sunway Lagoon hari-hari non stop sampai la november 2017.

Bayar rm200 sekali and then boleh masuk sampai muntah ke Sunway Lagoon selama setahun? Biar betul!

3) Adakah ini serius? :O

Haaa, aku da cakap kan? Mesti korang tak percaya punya la. HAHAHHAHAHAHAH. Annual pass ini adalah promotion dari Sunway Lagoon yang gila babi power superb and awesome gila la sebab one day per entry ke Sunway Lagoon for local ialah rm120 manakala untuk foreigner pulak ialah rm150.

bayangkan,

per day entry is rm120
annual pass for one year is rm200.

let's say dalam masa setahun korang masuk sunway lagoon 5 kali paling maksimum, the cost will be

RM120 x 5 = RM600

Tapi kalau korang beli annual pass which is only cost you, rm200, korang boleh jimat sebanyak rm400!!!

RM600 - RM200 = RM400 (jimat!)

4) Mana ada orang masuk sunway lagoon 5 kali setahun. 2 kali setahun pun da cukup -,-

okay, lets say you guys nak masuk Sunway Lagoon hanya 2 kali dalam setahun, still korang akan jimat kalau beli annual pass. Jom buat kira-kira lagi! Hahhahaha, aku da macam buat MLM kan? Hahaha, bangang!

RM120 x 2 = RM240
Annual pass = RM200

Still dengan membeli annual pass, korang boleh jimat sebanyak rm40! Bagus gila kan?

RM240 - RM200 = RM40 (jimat!)

5) Perghh, bagus gila la promotion dari Sunway Lagoon ni! Murah gila!!!!! Macam mana saya nak sign up for this one?

okay, untuk beli annual pass of sunway lagoon ada 3 cara

- website
- kaunter di sunway lagoon
- open kaunter di sekitar bandar sunway dan juga lembah klang

harga annual pass di website dan juga kaunter ialah rm450 which is quite expensive la. Jadi apa yang korang perlu buat ialah dengan mencari open kaunter Sunway Lagoon di sekitar bandar sunway dan juga klang valley!

Setiap hari atau setiap 2 hari sekali, van Sunway Lagoon atau nama glamour dia iaitu Quackie Cruises akan bersiar-siar di sekitar lembah klang macam Hot FM Zoomerz! Kalau korang beli annual pass dari Quackie Cruises of Sunway Lagoon, baru la korang boleh dapat harga rm200 for setahun / rm150 for 6 months. Otherwise, it will be rm450 dengan sekali pembelian.

6) Alamak, malasnya nak carik van / open counter tu!

apa yang korang perlu buat ialah hanya bukak facebook atau instagram, I bet semua orang ada facebook ataupun Instagram,  lepas tu search Sunway Lagoon Malaysia. Dekat situ, Sunway Lagoon akan update kedudukan Quackie Cruises setiap minggu. Untuk minggu ini, QC sudah pun berada di APU Bukit Jalil selama tiga hari, UNITEN selama dua hari , untuk hari ini dan esok, QC akan berada di Tesco Mall Puchong berdekatan dengan IOI Mall Puchong.

Jadi, apa lagi, dapatkan cepat annual pass korang!!

7) RM200 per year ni untuk seorang ke?

Ye la nak. Dah per entry per day into Sunway Lagoon is rm120. Takkan la for one year, rm200 tu kau nak kongsi lima belas , enam belas orang. Haaa, tu baru la Sunway Lagoon bankrap haha.

8) Kawan saya tinggal dekat Johor, macam mana ya dia nak daftar?

Anda boleh daftarkan kawan anda. Tiada masalah. Apa yang kami perlukan dalam form Sunway Lagoon annual pass ialah

-nama penuh
-IC number
- contact number
- email

dengan empat benda ini, korang boleh daftarkan untuk kawan-kawan korang juga. asalkan berbayar la. hahaha

9) Macam mana pula dengan kanak-kanak? sama harga rm200 juga ke?

yap! untuk kanak-kanak, harga annual pass juga ialah rm200. kalau per day per entry into Sunway Lagoon for kids is rm96. tapi kalau untuk annual pass, the price also rm200 same with adult. hanya kanak-kanak di bawak 90 cm dibenarkan masuk ke Sunway Lagoon secara percuma

10) Untuk foreigner boleh juga ke?

Boleh! Tiada masalah. Kalau korang ada kawan foreigner yang nak daftar sekali, suruh dia bawa I-Card ataupun Multiple Entry Visa. Sunway Lagoon tidak terima jika ianya Single Entry Visa ataupun student tersebut tidak mempunya I-Card. Pastikan tarikh pada I-Card dan juga Multiple Entry Visa rakan foreigner anda masih valid dan bukannya expired! :)

11) Boleh ke saya beri annual pass saya pada orang lain?

Semestinya tidak boleh. Annual pass of sunway lagoon bagaikan passport anda juga. ianya mempunyai nombor siri dan data anda . Jadi, anda tidak boleh beri annual pass pada orang lain. Jika didapati anda beri annual pass pada orang lain, pihak sunway lagoon, boleh mendenda dan menarik balik annual pass anda. jangan nak kedekut sangat boleh tak? rm200 je pun and main la puas-puas kau dekat dalam sunway lagoon tu.

12) Guna annual pass ni boleh main semua games ke kat dalam sunway lagoon?

Yes and no.

Eh kau ni. Jawab berbelit pulak. haha.

Yes, sunway lagoon ada 6 theme park which is

-scream park
-amusement park
-water park
-nickelodeon lost lagoon (new!)
-extreme park
- wildlife park

Jadi korang boleh main semua theme park segala bagai tu. Tapi ada games yang korang kena bayar asing kalau nak main which is

- go kart
- g force X
- bungee jumping

yang 3 kat atas ni, kalau korang masuk per entry pun, still kena bayar asing jugak and not included in the fee of the entry.

13) again, macam mana nak daftar annual pass ini?

hanya mencarik Quackie Cruises ataupun open counter kami di sekitar lembah klang. Hanya bukak facebook atau IG and taip Sunway Lagoon Malaysia, setiap minggu / setiap hari Sunway Lagoon akan update di mana kedudukan Quackie Cruises berada.

14) Kalau saya daftar hari ni, saya da boleh terus masuk Sunway Lagoon keesokan harinya ke?

Oh tidak. Kami perlukan 5 hari untuk masukkan data anda ke dalam sistem kami. Lets say korang beli annual pass pada Quackie Cruises / open counter pada 1hb Nov, korang boleh start masuk ke dalam Sunway Lagoon pada 6hb Nov.

15) Ada tak benefit lain kalau beli annual pass ni?

Yes it is. Korang akan dapat baucer makanan dari Sunway Lagoon sewaktu mendaftar annual pass. So boleh la guna sewaktu nak main-main mandi segala bagai nanti. Baucer tu bukannya bermaksud korang akan dapat makan free, tapi dapat bayar makanan dengan harga yang lebih murah dan dapat diskaun la. Selain itu, korang juga akan dapat diskaun bila nak guna loker di Sunway Lagoon ataupun bila korang nak pergi Lost World of Tambun.

Yes, korang boleh dapat diskaun bila nak masuk ke Tambun.

16) Apa yang saya perlu bawak bila nak masuk Sunway Lagoon selepas 5 hari mendaftar?

Apa yang kaunter annual pass perlukan dari anda ialah IC dan Annual pass anda (untuk local) , jadi jangan tinggalkan pulak! Haha. Untuk foreigner pulak, kaunter annual pass perlukan I - Card / Multiple Entry Visa dan juga annual pass. Sebab tu anda tidak boleh tipu orang kat kaunter sebab all the details already in the system.

17) Siapa yang saya boleh contact kalau terdapat pertanyaan?

saya. ya saya! hahaha. sekarang ni aku bekerja di Sunway Lagoon di jabatan Membership atau nama inggeris dia ialah Membership Department. for further information boleh contact gua di talian

017 6326242

siapa buat prank call, gua belasah.

hahaha. oh kalau korang contact untuk belanja tengok wayang pun okay jugak. haha. yang tu aku terima dengan hati terbuka KAH KAH KAH. Bagi aku la kan, annual pass ni memang jimat gila and tersangat la berbaloi buat sesiapa yang suka theme park and segala bagai benda extreme. There are a lot of rides, games dan segala bagai yang ada di Sunway Lagoon. Serius, you guys will not getting bored. At all. Kalau nak main or mandi di Sunway Lagoon, sangat kebosanan kalau korang sorang-sorang je. Dia agak seronok kalau datang ke Sunway Lagoon secara berjemaah ataupun beramai-ramai so.... ajak la kengkawan korang beli annual pass ni. haha

Mohon Sunway Lagoon bayar aku lebih lepas aku da promot annual pass ni. MUAHAHHAHAHAHAHHAHA. gila tak ikhlas kau ni.

kay la kay la. till we meet again, sekian. adios amigos. Assalamualaikum. Selamat malam semua. Bai bai korang!!!!

p/s
kalau korang tanya ada tiket free ke apa ke Sunway Lagoon, the answer is no. sekian. HAHAHHAHAHAHHAHAHAHA.




Tuesday, 13 September 2016

Ultraman is Back! Revenge of Baltan #213


Dulu, once upon a time, eceh wah, haha, aku dengan sepupu sepapat aku akan terkedip-kedip depan TV3 , setiap hari Ahad untuk tengok Ultraman. Pernah sekali tu, aku dengan sepupu sepapat bergaduh just because kitorang nak tegakkan, Ultraman mana yang paling power sekali. Sure, ianya sangat la mengenang memori kalau nak diingat semula. For sure, Ultraman ialah salah satu rancangan yang kitorang semua sangat minat and sukar nak lupakan. 

What? Tipu la kalau kau tak pernah acah-acah berlakon jadi Ultraman setiap petang masa kau main dengan kengkawan kau. :P Hehe. Mengenang memori kan? Haih, rindu zaman kekanak. 

Tapi kan, bila da membesar, I thought I will not seeing Ultraman again yet, last Friday, I met them at Pavilion, Kuala Lumpur. ;O Oh my gosh, apakah? apakah? apakah? *giggles* Apa yang Ultraman sekalian buat dekat Malaysia? lagi-lagi dekat area Bukit Bintang sana? Adakah invasion telah berlaku di Kuala Lumpur tersayang? 

OH TIDAKKKKK!!!!!

For those atau kepada mereka yang merupakan peminat Ultraman, you guys should check this out! Ultraman will come back to Resorts World Genting dan akan menentang segala bagai resaksa yang serang Malaysia tak lama lagi!!! Yeayyy!! Our hero is back.

YEAHHHH!!!!

1) Serius la akan ada Ultraman nanti dekat Resorts World Genting?

Yap, yap, yap! *Excited* Ultraman akan datang ke Malaysia and secara spesifiknya, mereka akan berada di Resorts World Genting bermula dari 5 November 2016 sehinggalah 2 Januari 2017. Kalau anda di sana dan anda di sini dan anda di situ ialah peminat tegar Ultraman, you guys should heading to Resorts World Genting pada waktu-waktu tersebut. Please mark your calendar guys!

2) Revenge of Baltan tu apa?

Pada episod lepas which is hip hip, Ultraman pernah appear before this dekat Resorts World Genting , they kick monster ass really hard. So pada kali ini, those Baltan atau raksasa will come back and seek for revenge. But don't worry guys! we have Ultraman so jangan nangis-nangis okay. Depa akan lindungi kita. Hiks. 

3) Let's say saya berminat untuk tengok those Ultraman show, berapakah harga yang dikenakan?

Berikut ialah senarai harga yang dikenakan oleh Resorts World Genting untuk anda semua hadap sampai puas tengok Ultraman

VIP - RM108
PS1 - RM88
PS2 - RM68

4) Eh sekejap, waktu tu cuti sekolah kan? Resorts World Genting akan buat promosi Ultraman tak campur dengan accomodation sekali?

yes!!! Luckily, this time Resorts World Genting akan membuat promotion harga dari segi accomodation dan juga harga tiket show. Harga tersebut ialah sekitar RM169 dan anda akan tinggal di First World Hotel (XYZ Deluxe Room) + 2 show tickets. Kalau anda datang seramai 4 orang, anda boleh berkongsi duit secara berjemaah and dapattkan bilik yang lebih luas iaitu XYZ Triple Room plus 4 show tickets with the price of ranging from RM278 nett

Murah kan? >.<'

Jom la bercuti beramai-ramai! Mesti best! 

5) Alaaaaa, takkan Ultraman ada dekat Resorts World Genting je?

Eh? Eh? Hehe, actually start dari 9 September 2016 hingga 18 September 2016, tiga Ultraman yang super hot which is Ultraman Zero, X dan juga Leo akan berada di Tokyo Street, Tingkat 6, Pavilion, Kuala Lumpur. So, siapa yang peminat gila fanatik dekat segala bagai Ultraman tu and nak amik gambar secara dekat dengan Ultraman kesayangan , you guys haruslah bertindak segara meluru ke sana!

6) Ada diskaun tak ?

Yes it is! Kalau anda ke Tokyo Street, Pavilion, di situ terdapat booth merchandise Ultraman dan pihak Resorts World Genting juga ada menjual tiket show dengan harga yang lebih murah iaiu 15% less / discount! Ianya sangat bagus kan? So kalau anda-anda sekalian nak bawak sepupu sepapat, family handai segala bagai semua, this is really great opportunity for you guys! Pergi la anda berbondong-bondong dan beramai-ramai ke Tokyo Street, Pavilion now. Heh. Ianya peluang yang tidak patut dilepaskan kay! Cepat! Cepat sebelum tamat tempoh dan tarikh!

7) Kalau kami nak bertanya pada pihak Resorts World Genting, what is the easy way to contact them?

Oh ya lupa pula! For more information, you guys an call this number

03 - 2718 1118

ataupun log on to

www.rwgenting.com


Again, kalau anda semua peminat Ultraman atau maybe, anda semua peminat raksasa jahat, you guys can go to Resorts World Genting to explore the scene itself. I bet it would be really great!! For parents, November sehingga Januari ialah waktu cuti sekolah panjang di Malaysia. Dengan membawa anak-anak anda ke Genting nun puncak sana bersama family tersayang, ianya merupakan percutian terbaik bukan sahaja untuk anak-anak anda but also for your family!

I already grab two VIP passes! How about you guys? See you guys there at Resorts World Genting! Serius tak sabar gila nak jumpa Ultraman semua and berjuang bersama dorang untuk selamatkan bumi dari segala raksasa yang jahat itu!

Let's fight together! Piu piu piu *bunyi pistol* Jom lawan resaksa! Keh keh keh


p/s
Kalau cakap pasal superhero, gua memang excited sikit. :P Koh koh koh. By the way, thanks to RWGenting for inviting me to the Press Conference. It is truly delightful for me. Lots of love. Babai guys! Jumpa bebila nanti! Oh, terlupa nak cakap, buat sesiapa nak beli Volume I Remaja, you guys still can contact me

017 6326242

and for those yang tengah mencarik cikgu tuisyen , also can contact me :)) Gua sekarang hendak menambah duit poket. Hee. Sesungguhnya, mereka yang menolong saya, anda memang la antara manusia terbaik. Hehe.


Thursday, 30 June 2016

Let's play with Ice Age! #206

Hari aku datang ke RWGenting untuk tengok Power Rangers, aku dengan kawan aku sempat juga untuk berjumpa and berpeluk mesra bersama watak-watak dari Ice Age. Fuhhh, as one of the fan of the movie, of course aku teruja gila kan! Did you guys know that Ice Age : Collision Course akan ditayangkan pada 5 Julai 2016 secara premiere screening di RWGenting? Cool and best gila kan!

Di RWGenting sekarang, I mean, yeah, SEKARANG! Whip, whip, terdapat Specestatic Adventure with Ice Age : Collision Course di mana terdapat beberapa permainan interaktif yang pelbagai mengenai Ice Age di mana pengunjung boleh bermain secara percuma. YEAYY. Da la percuma, ada hadiah pulak tu kalau menang. Heh, sebelum aku bebel panjang, jom layan gambar. Sebab bagi aku lagi senang nak bercerita kalau ada gambar kan? Ye dok?


Ini adalah pintu masuk atau permulaan untuk kau orang bermain game dekat dalam tu. It's kind like game untuk kita mengenali watak-watak Ice Age dengan lebih mendalam. I thought I was good enough and da kenal yadaa yadaa semua watak yang ada dalam Ice Age, tapi rupanya haram jadah gua fail first test. HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA.  Bukannya fail la. cuma agak lembab bila main first game tu. Nak main game ni, angpa semua kena main dalam group. Paling sikit, satu group ialah 2 orang and paling ramai satu group ialah 4 orang. 


First stages main game, hahaha. totally blur. Kawan aku pun dumbfounded bila main game ni. It's really hard okay! hahahaha. Bahagian ni la, aku dengan kawan aku macam blur gila barabas. We thought we were good enough, butt TETTTT, hahahaha, kena try banyak kali jugak game ni.


Aku suka game ni, amazing! hahahahaha, best. for sure, kalau nak compare aku dengan kawan aku, kawan aku lebih power la berbanding dengan aku.



and banyak lagi la games pasal ICE AGE tu, takkan nak spoil bebanyak pulak kan? The most interesting part and the highlight for the day ialah bila dapat jumpa watak-watak ICE AGE!! YIPPYY. happy gila kot. Introduce to all of you, Sid dan juga Deigo! ada jugak aku dengan kawan aku, kitorang amik gambar dengan watak-watak ICE AGE yang lain. Selain dari Sid and Deigo, ada jugak watak seperti Scrat, Buck , Crash and Eddie.

apa-apa pun, segala bagai game interaktif ICE AGE ni yang berlangsung di RWGenting telah pun bermula since 4 June 2016 and will be end 24 July 2016. Segala bagai game ICE AGE serta aksi pose gaya yoga seperti di bawah ini, YE DI BAWAH!! kalau korang bernasib baik , korang boleh memenangi hadiah sehingga RM3000!!

:P

Banyak gila kot!


Yup, kami berdua penuh dengan sycnhronization and should win the main prize. KAH KAH KAH. 

apa-apa pun, sebarang pertanyaan mengenai ICE AGE, anda semua boleh la layari 


ataupun call sahaja di talian berikut

03 - 2718 1118.

Game yang berada di RWGenting including this one mengenai Ice Age ialah sangat sesuai di mainkan oleh ahli keluarga dan kanak-kanak. So datang la berama-ramai ke puncak genting yo! Selain dari main game Ice Age, korang juga boleh layan indoor games dan lain-lain di RWGenting. Selamat menonton cerita ICE AGE di wayang nanti and kalau nak dapatkan RM3000 itu, datang la ke RWGenting dan berkenal-kenalan la anda bersama watak-watak dari ICE AGE. Till we meet again, adios amigos. babai. :)

p/s
raya da nak dekat! nak kutip duit raya banyak-banyak! MUAHHAHAHAHA. 


Sunday, 19 June 2016

Saya berjumpa dengan Power Rangers! #203

Last two weeks, aku dengan kawan aku jejak Resorts World Genting sekali lagi! BWAHAHAHAHAH. again. again. again. aku tak tahu da berapa kali aku pergi Genting tapi da kalau ada event dekat sana and pihak RWGenting jemput aku untuk datang ke event, aku just ikut je la. heh. bukannya tak best pun. semua event RWGenting adalah sangat-sangat best! hiks. Event kali ni lagi meriah sikit sebab ada blogger all the way around from Singapore. Aku tunggu jugak bila kitorang dapat pergi Singapore. :P

Apa-apa pun, hari tu, aku dengan kawan aku pergi RWGenting untuk tengok POWER RANGERS!!! Yeayyy. Betul weh, dapat tengok POWER RANGERS!! Sebelum ni, masa zaman kanak-kanak, aku just tengok Power Rangers dekat TV je which is masa tu tengok dengan sepupu sepapat aku plus dengan adik beradik aku. I still remember, tercongok depan TV masa Form 1 untuk tengok Power Rangers ramai-ramai dekat rumah sepupu aku. HAHA. Aku tak rasa budak-budak zaman sekarang ada perangai macam tu. :3

Yeayy! Dapat ambil gambar sama-sama denga Power Rangers! Apesal aku nampak pendek dalam gambar ni? Cis!


Power Rangers Live in Genting 2016 is one of the great show yang pernah dipersembahkan di Genting International Showroom selain daripada Magic Show dan juga Ultraman. It was fun, it was amazing and super COOLIO! *clap clap clap* masa tengok show Power Rangers tu memang la bersorak non stop dengan kawan aku bila Power Rangers berlawan dengan raksasa jahat. Untuk Power Rangers Show kali ini, RWGenting membawakan all the way around Power Rangers Dino Charge dan juga Power Rangers Mighty Morphin daripada Jepun!! Yap. You heard me. Akan ada dua team power rangers yang bergabung bersama untuk menentang raksasa jahat dan mereka semua datang daripada Jepun!

Power Rangers Live In Genting 2016 akan berlangsung di Genting International Showroom bermula dari 28 Mei sehingga 26 Jun 2016. Cepat-cepat!! You guys still ada masa!! Ini adalah senarai harga untuk show tersebut

VIP - RM 108
PS1 - RM88
PS2 - RM68.

By the way! buat mereka yang mempunyai Genting Rewards Card member, anda anda semua akan dapat 10% diskaun bila nak beli tiket Power Rangers Show ni! Best kan! For me, show ni sesuai untuk seisi family terutamanya family yang ada anak kecik. Masa aku datang dengan kawan aku, Genting International Showroom memang totally full house even though dalam satu hari ada beberapa show yang berlangsung. Buat mereka yang nak beli souvenir, *I bet mesti ada collector Power Rangers segala bagai ni* You guys can buy it at RWGenting also with a really affordable price.

Untuk maklumat lebih lanjut, anda-anda semua boleh call this number

03 - 2718 1118

ataupun log on sahaja di

www.rwgenting.com

untuk beli tiket-tiket show tersebut! Apa lagi, bawak la adik beradik, kawan-kawan, sepupu-sepapat dan family anda ke Genting untuk alami one of the best show Power Rangers :)

Aku selalu rasa Power Rangers hitam adalah yang paling cool sekali berbanding dengan power ranger yang lain! MUAHAHAHAHAHAH. 

Me inside the Genting International Showroom. Masa ni tunggu show untuk start!

p/s perkara paling best jadi blogger ni, macam-macam pengalaman boleh dapat :P 


Friday, 6 May 2016

Power Rangers Live in Genting 2016 #199




Adakah anda peminat power rangers sejati? Sejak dari kecil lagi, I bet semua orang pernah tengok cerita power rangers. Dari Power Rangers Time la, power rangers yang ada animal la (aku tak ingat nama power rangers segala bagai tu, KAH KAH KAH), tapi apa yang aku tahu power rangers memang la tersangat best! aku tengok power rangers since aku kecik lagi and even aku da berusia 14 tahun, I still watch Power Rangers with all my cousin and my family. The bonding yang power rangers bawak within my family and cousin is really strong. Even masa zaman sekolah rendah pun, kalau tak main power rangers waktu rehat, memang la tak sah. :P

Ni yang aku nak habaq mai satu berita best ni. :3

Resorts World Genting akan bawak Power Rangers all the way from Japan tu Malaysia starting from 28 May 2016 until 26 June 2016!! Buat pertama kalinya, Power Rangers akan datang ke South East Asia and the lucky country is Malaysia. WEEHUUU! *clap clap clap* Kalau sebelum-sebelum ni, anda-anda semua just tengok Power Rangers dekat televisyen rumah masing-masing, now kita semua boleh hadap power rangers depan mata kita.

Tak ke best gila tu!



Akan ada dua team power rangers yang akan datang ke Malaysia iaitu Power Rangers Dino Charge di mana terdapat power rangers warna merah, biru, hijau, pink, dan juga hitam. And team power rangers lagi satu ialah Mighty Morphin which consist of Red, Pink, Blue, Black and Yellow. 



Event dan persembahan Power Rangers yang maha seronok ni (hiks XD) akan berlangsung di Genting International Showroom di mana akan terdapat crew dari Jepun dan Malaysia. But mainly of the Power Rangers cast is from Japan.

Kalau korang pergi event Ultraman dekat Resorts World Genting last year, akan ada watak resaksa jahat yang mengganas and suka musnahkan harta benda awam macam budak-budak vandalisme. Untuk power rangers ni jugak, akan ada watak jahat yang macam lahanat jahat which is Fury, Poisandra dan juga Vivix.

This is the details for the event and show

Name of the event : Power Rangers Live in Genting 2016
Date : 28 May 2016-26 June 2016
Time slot : 4pm and 9pm

Anda-anda semua boleh membeli tiket show Power Rangers which is for me quite okay and affordable la di website Resorts World Genting,


ataupun boleh sahaja call dengan mudah dan pantas di talian berikut

03-2718 1118

Harga untuk tiket,

VIP seat, RM 108

PS1, RM 88

PS2, RM68.

Terdapat juga harga untuk early bird which is kalau anda-anda semua membeli before 26 May 2016 and kalau anda ada Genting Rewards Cards, anda akan diskaun sebanyak 20% .

Tapi saya bukan member la. Macam mana ya?

Apa yang anda perlu buat ialah, dengan menjadi member kepada Resorts World Genting dengan secepat yang mungkin. For me this show is really good for kids and orang yang sudah berkeluarga sekarang. Mostly for those yang lahir tahun 80 an dan awal 90 an mesti layan punya la cerita power rangers masa zaman kanak-kanak dulu. Jadi, ini la masa yang terbaik untuk korang semua bawak kawan-kawan, sahabat handai, keluarga, anak-anak , anak saudara dan sebagainya ke Resorts World Genting and tonton bersama sambil bergelak ketawa riang ria.

Jadi apa tunggu lagi, jom purchase tiket power rangers ramai-ramai ke Resorts World Genting and beriang-ria di sana!! Mine already got 2 passes of VIP seat! How about yours? Let’s join me at Resorts World Genting and watch the show! J

p/s

Tak sabar nak tengok Power Rangers depan mata and purchase the merchandise!


Sunday, 24 April 2016

Cerita pendek #195

Ada tiga watak. Watak A, B dan C.

A dan B berkawan.

A dan C juga berkawan.

B cakap dekat A, "isk, aku takkan ada dalam relationship la. Come on. It's not my forte."

C cakap dekat A. "no la, tak boleh la nak couple-couple ni. Maybe not la. Kes lepas pun susah nak lupa lagi."

Tak lama lepas tu. B couple dengan C.

B lupakan A.

C lupakan A

Moral of the story

A , you are totally aca-dumb-hands-in-bitches because ada kawan macam B dan C. Better kau tak payah kawan dengan dorang berdua tu dari mula. Gua ucapkan takziah sebab kau bangang. haha.

B , you are piece of shit. KAH KAH KAH. bila aku dengar cerita ni, kau memang manusia terhina pernah aku dengar.

C, lebih kurang sama dengan B kau ni.

Tamat kisah satu.

****************************************************************

Bila aku dengar kisah kawan aku ni, aku tak tahu nak komen cemana. Nak cakap semua gay and tak straight ni jahat pun tak boleh jugak. Sebab aku pernah je jumpa gay atau yang tak straight ni yang baik hati dan sopan santun. Tapi boleh la aku cakap, most of teh gays yang korang jumpa, selalunya perangai macam lahanat. KAH KAH KAH. tu belum lagi kau berjumpa dengan orang yang pandang paras rupa semata and kalau tak hansem atau tak comel, "you are totally not my clan untuk ajak berborak."

I was like?  =.=

What is wrong with you?

So, berbalik kepada kisah si A, B dan C tu, aku ucap takziah pada kawan aku si A sebab kau malang dapat kawan bangang macam B dan C. No, like seriously, B dan C kau memang tak berguna kan? Da la couple padahal sebelum tu acah2 macam tak mahu couple. lepas tu yang tak boleh belah, boleh lupa kawan pulak tu. isk, isk, isk.

Pesanan buat angpa semua, once kau da kapel, jangan la lupa kawan sekeliling macam apa je. sesungguhnya perangai itu adalah keji lagi hina. :P Aku sebenarnya tengah nak siapkan FYP aku ni. Da la serabut sebab tak pandai nak tulis dalam BI sangat. Nasib baik ada knight in shining armour nak tolong aku. hiks. Anda memang la terbaik.

Lagi satu, sebenarnya bukan aku tak nak update remaja, but buat masa ini, aku update remaja dekat wattpad je. so, apa itu wattpad? wattpad itu ialah satu application untuk semua orang kat muka bumi ni baca novel secara offline dan juga online. Wattpad itu juga, korang semua boleh download dekat google play store and sign in dengan menggunakan facebook sahaja. once da masuk akaun wattpad korang, untuk senang carik cerita remaja, pergi dekat bahagian setting and klik preference language.

lepas tu pilih dalam bahasa melayu.

and then klik search "remaja" and tadaa, jumpa la lepas tu. tapi actually remaja yang dalam wattpad ialah cerita asrama yang ada dekat blog ; which is 90 percent yang ada dekat wattpad ialah totally different daripada apa yang ada dekat blog. ah, senang cerita, kau orang baca je la sendiri. apa apa pun, dekat wattpad banyak je cerita online best yang korang semua boleh baca. since aku baca wattpad ni pun, aku da tak banyak baca novel yang wujud dekat bookstore. KAH KAH KAH. lagi senang kot baca dekat wattpad and cerita-cerita dekat situ pun boleh tahan menarik jugak.

obviously lagi menarik dari cerita A , B dan C dekat atas. apa apa pun, aku ucap takziah untuk A. Untuk B dan C, emm, lantak la korang. Bukan aku kenal pun.

K la. gua chow dulu. adios amigos.

p/s

next week aku ada press conference kat Genting. cepat la bukak theme park oiii. da tak sabar nak main free ni. KAH KAH KAH. bab riak kau memang nombor satu kan.





Thursday, 8 October 2015

Makan makan makan at Steamboat, Resorts World Genting!! #166

Velvety nights with a nip in the mountain air. Crispy cool days that unfold from misty dawns.

At Resorts World Genting, the temperate weather is always perfect for Malaysia’s favorite one-pot comfort food: steamboat dining!

Enjoy the invigorating pleasure of do-it-yourself cooking, up in the air, at the newly-revamped Resort Seafood restaurant, with friends and family. The spacious setting and relaxed ambience takes the hotpot experience to a new level, far and above the sweaty mood of chowing in the lowlands heat.

The communal joy of cooking and sharing with loved ones - a quick whisk, or slow cooking, of kitchen-fresh foods in a simmering pot – becomes all the warmer, literally, and memorable in the refreshing, spring-like clime of Genting Highlands.

The talking points of a hearty steamboat get-together are always its freshness and variety: ingredients, soup stock and sauces. These pass the high bar, with flying colors, thanks to Chef Lai Kok Yeow and his kitchen team.

No less than 20 different sauces are freshly prepared, every day. Diners can sample and mix a variety of unique flavors – from smoothly light soya sauce to premium oyster sauce, green chilli sauce to fiery, slow-burning chili oil - that enhance the succulence and taste of their favorite steamboat items.

The ultimate `kick’ in steamboat is the soup stock for dipping and cooking. Resort Seafood offers exciting contrasts  – spicy and nourishing – with tom yam and herbal chicken soup flavors in a `yin yang’ style black pot.

Diners can trade up to more exclusive choices: resort fish head stock – brewed for hours to create a soup that is  clear and rich with a mild fishy taste- and the kampong chicken soup, prepared from premium fowl for the best chicken soup for the soul!

Let the good times roll, tossing in delicious morsels into the simmering broth. At Resort Seafood, all ingredients are freshly kitchen-prepared, straight from the market and aquarium, or airflown. Soups are additive-free.

Temptation is hard to resist, with a spread of meats, seafood, vegetables and mushrooms and kitchen-fresh dumplings and balls, tossed in, to your heart’s delight.  It is truly a feast fit for a king – featuring wagyu sirloin, Denver lamb ribs, smoked duck and no less than 20 types of fish and crustaceans – topped off with gently-soaked Emperor’s noodles for a finale!

Resort Seafood offers set steamboat menus, from RM108 nett to RM638nett (two to eight persons, member/non-member prices vary), and a la carte dining (priced by item).

Steamboat at Resort Seafood can also become a casual fine-dining occasion, complemented by imported catch:  Canadian geoduck (best served with wasabi), Australian snow crab, Boston lobster, from the aquarium.

These can be prepared for the steamboat, or cooked in the diner’s preferred style by the kitchen. The jade perch from Australia and Norwegian black tilapia are recommended for steaming, with light soya sauces. Steamboat fresh, they taste good even without any seasoning!

Top off the steamboat banquet in the highlands with a dish of fried rice or noodles and a choice of mildly sweet desserts.

The feast is truly done when the last cup of delicate tea – ideally Genting’s specially grown and imported Pu’er - has accompanied the meal to a rousing end.
Steamboat is all about exploring your inner cook and letting friendships grow.

There’s no better place to do both, than high in the cool hills, at Resort Seafood.
Resort Seafood (Level 1, Resort Hotel) operates daily for lunch (12 to 1430 hrs) and dinner (1800 to 2200 hrs). The restaurant seats 256 persons.

For further enquiries, please call 03 6101 1118 or visit www.rwgenting.com


apakah ini? ini ialah ais krim steamboat. yes, you heard me. ais - krim - steam - boat. now, spell with me. HAHAHAHAHAHAHAHAH. memang terkejut bila dengar, tapi rasa dia memang amazing. aku suka sangat campuran buah - buahan yang ada dekat dalam tu. anggur, laici, strawberi dan cempedak. apa-apa pun, ianya sangat-sangat luar biasa!

p/s

looking forward to eat it more!

Monday, 5 October 2015

Behind the Scene Tour #165

entry ni asyik terhenti tengah jalan je sampai la aku sampai kat tempat kuarantin ni, baru aku boleh update dia. hahaha, sharky, anda memang menyedihkan.

Ogos lepas, aku dengan kawan aku pergi ke Resorts World Genting untuk hadiri beberapa event dan salah satunya ialah this Behind the Scene Tour. bunyinya macam cool gila kan? tapi memang cool gila okay. kenapa aku cakap ianya cool? and what is exactly la Behind the Scene Tour kat Genting ni?

okay, kalau kita pergi siaran konsert ataupun tengok Victoria Secret Fashion Show, kadang-kadang dia ada tunjuk sepintas lalu dorang punya Behind the Scene and masa tu la nampak betapa husyuk , dedikasi, gelabah la apa la  bla bla bla hahahahah semua orang buat kerja. kalau untuk Genting Behind the Scene Tour pulak, kita akan dibawak jelajah  Resorts World Genting ke tempat-tempat yang jarang orang boleh masuk melainkan hanya staf sahaja yang boleh masuk. sebelum ni kita ke Resorts World Genting hanya untuk bermain main dan bersuka ria bersorak gembira, tetapi dengan Behind the Scene Tour, kita akan tengok macam mana succecful nya Genting dengan sistem yang dorang ada.

1) Genting International Showroom

dekat sini kitorang belajar pasal lighting, sound system and macam mana nak jayakan event. bila aku tengok dia punya lighting system and sound system, perghh memang taraf juta lemon la harga dia. sekali imbas, Genting International Showroom macam pentas-pentas persembahan international yang lain cuma dalam skala yang lebih kecil sedikit. dekat situ, kitorang belajar macam mana nak control lampu warna warni dekat pentas, kitorang belajar jugak macam mana nak control sound system, control mic, control speaker, control backdrop dan sebagainya. it's very good experience should I say. dia macam, bila kau tengok mana -mana show / anugerah  dekat TV, pastu kau boleh sengih sorang-sorang sebab kau tahu macam mana segala bagai sound and lighting system itu berfungsi.

2) First World Hotel's Laundry

Laundry First World Hotel ialah laundry terbesar yang ada dekat Malaysia ni and dalam masa sehari, Laundry First World Hotel boleh kumpul - basuh - keringkan - lipat - gosok - hantar balik kepada klien sebanyak 38 tons. pretty amazing kan? masa aku dengan blogger lain turun ke laundry tu, perghhh, dia punya teknologi, memang la boleh buat rahang kau cecah lantai.

3) New See Do Eat Workshop

aku suka workshop ni sebab kitorang dapat makan. actually ini adalah kelas masakan. hahahahahahahhahaha. okay, macam over pulak nak cakap kelas masakan. bukan la kelas masakan pun, tapi kitorang belajar macam mana nak buat sushi and donut dengan ada toping bagai dengan lebih baik, bergaya dan sedap lagi mengenyangkan. emmm. sedapnya la kalau dapat makan donut yang sedap tu dengan sushi tu kat tempat kuarantin ni.


comel kan? tapi ni bukan aku yang buat la, kawan aku yang buat :P


4) Horizon 50

Horizon 50 ni aku suka sangat tempat ni sebab dia very classy and modern. Horizon 50 ni ala-ala tempat yang menceritakan perjalanan Resorts World Genting dari zaman dia baby sampai la dia membesar sekarang. Juga menceritakan apa perancangan Genting pada masa akan datang. sejujurnya aku cakap, kau seolah-olah berada kat dunia yang berlainan. it's very modern sebab dia punya skrin is not 180 flat screen tetapi 270 screen and sometimes screen yang almost 360 which is give you and outstanding overview. dekat Horizon 50 ni jugak terdapat beberapa fakta menarik pasal Genting yang korang patut tahu. :D

untuk keterangan lebih lanjut mengenai tarikh yang available , korang dan korang dan korang boleh klik link kat bawah ni

@Behind The Scene Tour

harga pulak bagi aku sangat la berpatutan which is only 28 myr!! and 25 myr for Genting Rewards Member. bagi aku korang memang kena la grab this opportunity lagi-lagi student tourism ataupun hospitality student sebab dia memang la bagi overview yang meluas.

sekian dari saya, saya undur diri dulu. huhu. sebenarnya da sakit kepala ni :(

p/s
semalam muntah-muntah. aisey. memang la trouble gila semalam




Tuesday, 8 September 2015

Genting Fair Deals and Promotion. Jom datang ke Genting!! #159

With school holidays just around the corner and in conjunction with Matta Fair, it’s the best time to buy your holidays now and what better way to spend your holiday breaks at Resorts World Genting.

From 1st to 14th September, book online for First World Hotel room promotion at just RM55 nett for a Standard Room one night stay.

Or

opt to stay in the new XYZ Deluxe room for just RM80.  If Steamboat is your favorite, stay and dine at Resort Seafood for just RM159 nett for two persons. There is also the XYZ Triple room with breakfast for just RM165 nett for three persons!

The deals continue at Resorts World Kijal. Package price for one night stay and buffet breakfast for two persons is just RM249 nett

and if you are a golf enthusiast, opt for the RM266 nett that comes with one night stay in Deluxe room, buffet breakfast and one round of golf on the beautiful 18 holes golf course just next to the sea!

It’s also a good time to visit Langkawi with great deals at Resorts World Langkawi.  For a deluxe garden view room, the package is only RM200 for one night stay and if you are lucky,

you will get a free room upgrade to Deluxe Seaview too!  If it is seaview you prefer, opt for the two nights stay that comes with breakfast.  The superior seaview room is just RM565 nett or opt for the premier seaview room for just RM644 nett.

Meanwhile for concerts and shows, discounts are aplenty when you book online.  Enjoy a 20% discount for Superstars of Magic

or

a 15% discount for Tsai Chin Live in Genting 2015 concert.  Other upcoming concerts includes Power Woman Encore, Tiger Huang, Alex To My Virtual Planet Tour Part II live in Genting, a Magical Date with Shunza – A Christmas

Concert and 2016 New Year Countdown with 3 Divas are all up for grabs at 25% discount from normal price.

For more information, please call 03 – 2718 1118

or

visit www.rwgenting.com for more information.


p/s
first week yang memenatkan :(

Monday, 7 September 2015

Superstars of Magic 4. It's Genting yo!! #158

Hai semua. Annyonghaseyo. Kah! Tetiba nak cakap dalam bahasa korea padahal da lama tak jejak Korea sana. Kali ni aku nak cerita pasal magic pulak. apa yang hangpa semua tahu pasal magic? Harry Potter? Sabrina and the Witch? Sailormoon? err, jap. haha. Sailormoon tu guna kuasa magic ke? ye kot? well, aku bet mesti semua orang tahu what is magic is all about walaupun kau tak pernah buat magic pun dalam seumur hidup kau. and mesti korang pernah tengok cerita Now You See Me di mana, magic ialah asas kepada cerita itu. mesti kau orang jugak pernah dengar nama David Copperfield, David Blaine dan lain lain jugak masa zaman korang membesar.

baru-baru ni aku pergi ke Genting Highland yang super ohsome sekali lagi untuk tengok and layan Superstars of Magic 4!!! Sebelum ni, ada je Superstar of Magic, Superstar of Magic 1 sampai la ke Superstar of Magic 3. Kiranya, sebab success event-event yang sebelum ni, jadi Resorts World Genting dengan kadar superb yang lagi ohsome buat Superstar of Magic buat kali ke 4!! clap clap clap!!

Pada tema kali ini iaitu Magic of the East Meets West, Resorts World Genting telah jemput beberapa magician yang memang superb dalam membuat magic-magic ini. memang la, bila aku dengan audience yang lain tengok show tu, kitorang mampu nganga mulut je la. kejap ada keluar burung , kejap ada keluar angsa dari dalam baju, kejap magician tu tukar baju, kejap main ikat -ikat bagai and I was like, jaw da drop mencecah lantai, WHY - THEY - ARE - FREAKING - AWESOME WEH?? :P


entah macam mana entah dia keluarkan angsa tu. aku rasa angsa tu mesti Animagus. :3 KAH KAH KAH. 


this guy is totally awesome. and anak dia pun comel je :))


ni pulak magician from korea yang super ohsome boleh tukar baju begitu sahaja. aku patut bawak dia kalau nak pergi shopping. kah kah kah.

Pada Superstars of Magic 4 kali ini, Resorts World Genting menjemput Alana Moelmenn, Jeff Lee, Ted Kim, One Gun, Shawn Farquhar ; current champion the International Brotherhood of Magician, Joseph Gabriell and Jay Mattiole. aku paling suka Jay Mattiole. He is so talented, funny guy and pandai tarik perhatian audience. More, sebelum ni dia pernah masuk America's Got Talent and masuk sampai peringkat Top 10. super ohsome kan? hoho. 

jadi, macam mana dengan harga pulak? well, untuk harga normal , which is for adults la

VIP - RM248

PS1 - RM148

PS2 - RM98

manakala harga untuk kanak-kanak pulak

VIP - RM98

PS1 - RM68

PS2 - RM48

jadi, apa tunggu lagi!! let's have fun and tengok show dekat Resorts World Genting and alami keajaiban yang korang takkan tengok kat tempat lain. Like sheriously, masa aku tengok show ni,

tetiba aku rasa, eh? da habis da? alaaa, nak lagi!!

eh? sekejapnya? lama la sikit :(

eh? cepatnya masa berlalu. freeze kan masa pleaseeee

this show is good for family, friends, kids and suitable la for everyone. Grab the ticket now!!! Superstar of Magic 4 will stayed at Genting until 25 October 2015 only. The show held at Genting International Showroom. From Monday till Friday, the show will start at 4 o'clock in the evening. On Saturday, the event will start at 4pm and 8pm. Meanwhile on Sunday, the show will start at 4pm.

for more information, you guys can call,

+603 2718 1118

or can goole this website

@Resorts World Genting

To Resorts World Genting,

thank you for inviting me for such an exciting event. Looking forward to go to Genting again!



p/s
esok start first class for semester 7! wish me luck !! selamat malam semua. :) hoho.




Wednesday, 3 June 2015

Mari jelajah Banding #145

Volume 3
Chapter 6
Page 15
Paragraph 16 : 52
Tittle : Mari jelajah Banding
Music : Mighty Fall [ Fall Out Boy ]


aku sebelum ni pernah pergi Banding. Banding terletak dekat area Royal Belum sana. aku pergi Bandung sebab ada amali dekat sana. kiranya, aku dengan kawan-kawan berkampung dekat Tasik Banding selamat 10 hari 9 malam. there are a lot of activities yang aku dengan kawan-kawan buat and kena buat. Also, amali Tasik Banding jugak is part of our test and exam, jadi masa kat sana, apa-apa aktiviti yang kitorang buat, bukan setakat enjoy semata and riang ria raya 24/7. tapi kena buat and belajar betul-betul all those amali. haha. tak kisah la nak enjoy ke apa, bukannya tak boleh enjoy pun, tapi kena ingat selalu la, selain dari enjoy, kena alert selalu dengan segala amali yang berlangsung and kena ingat step la apa la itu la ini la. yadaa yadaa. aku rasa dekat entry ni, aku akan banyak letak gambar je la kot. hoho. baru senang nak layan.


tiap-tiap pagi, selama 10 hari 9 malam, kitorang kena susun kayak ni dekat air nu ha. memang la setiap pagi, basah bagai sebab kena susun kayak. kena ikut warna bagai and all that. bila petang pulak, bila nak masuk waktu maghrib, kena bawak kayak semula naik ke atas , i mean,kena bawak dari air ke darat semula and susun dekat kawasan yang da setting awal-awal. selain kena susun kayak pada waktu petang hari, kitorang pun kena susun kepala enjin bot saiz 8 , 16, 24, dinggy and jugak bot besi. -,- like serious, amali ni kadang-kadang buat kau sakit belakang pun ye jugak.


bila petang hari, selalunya kayak ni memang akan berkurangan sebab akan ada yang pergi buat amali dekat tempat lain. masa amali ni, kitorang dibahagikan kepada 4 kumpulan. kalau waktu petang tu, might be kumpulan A pergi buat Abseiling, Kumpulan B pergi belajar kayak Rescue dan lain-lain lagi. waktu amali pulak, kitorang bahagi kepada 3. 

1) waktu pagi
2) waktu petang'
3) waktu malam.

mostly waktu malam tu, kitorang kena kayak dalam gelap je la. -,- kena buat straight formation. tak mampu la pulak nak buat diamond formation kalau dalam gelap. KAH KAH KAH.


and setiap kumpulan tadi, masing-masing kena ada bendera. setiap kali nak buat aktiviti atau amali kat mana-mana, bendera ni jugak la kena angkut ke hulur dan ke hilir macam apa je. hahaha. bawak bendera macam nak pergi berperang pun ye jugak.


masa ni tengah prepare and get ready barang untuk buat flying fox. wiiiii. yesssszaa, you heard that, kitorang kena buat flying fox and then main lepas tu. tapi aku banyak tengok je. KAH KAH KAH. orang suruh tarik, baru la aku tarik. orang suruh stay, aku pun stay. terasa macam lembu sangat :3 .jadi, antara barang-barang yang kena ada dan prepare is tali semi statik, carabiner, sling, tandem, halmet, harness, pulley dan lain-lain. 



dan Flying Fox pun siap and da ready untuk dimainkan!! eyahhhhh. selalunya kalau kita main Flying Fox, at the end of Flying Fox mesti akan ada breaker. selalunya kalau Flying Fox dekat tanah, mostly human breaker yang akan digunakan. tapi kalau kes ni, disebabkan penghujung dia ialah air dan tasik, tak boleh nak apply la human breaker tu. jadi kita apply water breaker ; iaitu perberhenti (perberhenti????? betul ke ayat ni? hahahaha. gasak!) kepada flying fox ialah air. masa main flying fox tu, yang penting kena pakai halmet dan pastikan carabiner selalu attach dekat sling and all that. kalau tak pastikan carabiner kau tu dalam keadaan selamat dan elok, memang wasalam je la kau tercampak dalam air. haha. masa aku main flying fox tu, bila sampai dekat air je, kitorang kena berenang naik semula ke darat. heh. best gilaaa!! jenuh jugak la berenang dari end point flying tu ke dek kayu yang kitorang buat tu. tapi yang pasti kena pakai BA la. mahunya aku lemas kalau tak pakai BA. -,-; da la tak gua ialah makhluk yang tidak tahu berenang. haha.


kitorang pun ada amalu bawak bot jugak. jadi masa tu, sorang-sorang diberi peluang untuk bawak bot. KOH KOH KOH. sesungguhnya ianya memang sangat seronok dan pengalaman yang luar biasa! feeling masa dekat Regatta pun ye jugak. hiks. 


ini ialah laluan yang kitorang gigih kena bawak kayak turun dan naik hari-hari setiap pagi dan setiap petang. -,- masa zaman senior aku, paras air Sungai Perak masa tu agak tinggi, jadi dorang tak perlu nak menapak sangat masa susun kayak. time batch aku, masa tu la pulak musim kemarau la apa la itu la ini la, jadi, memang cerun, and kena menapak banyak setiap kali nak susun kayak. her her. gua jadi sado setiap kali selepas sesi susun kayak. KAH KAH KAH


ni la suasana masa pi kayak! KOH KOH KOH. tapi aku ingat lagi, gambar ni diambil waktu kitorang tengah nak buat amali Kayak Orienteering. pernah main orienteering? Orienteering macam main explorace atau Amazing Race. cuma klu-klu dia diberi dalam bentuk bearing dan darjah. Orienteering ada pelbagai jenis. contohnya 

1) Foot Orienteering. Foot Orienteering ni orienteering yang paling common and selalu orang buat la. Foot Orienteering kebiasaannya dimainkan di dalam hutan. tapi kadang-kadang ada je organizer yang anjurkan Foot Orienteering ni dekat Urban Forest. 

2) Bike Orienteering. Bike Orienteering ni orang akan bermain orienteering menggunakan basikal. jadi nak bergerak ke mana-mana mesti menggunakan basikal. selalunya skala Bike Orienteering ni lebih besar dari Foot Orienteering. 

3) Kayak Orienteering. Kalau Bike Orienteering menggunakan basikal. well, kayak Orienteering pulak menggunakan kayak sebagai medium untuk bergerak. masa amali ni, pengalaman sebagai organizer pun aku ada rasa, pengalaman sebagai peserta pun aku ada rasa jugak. pengalaman jadi Organizer tu memang priceless la. haha. ye la, ada map tasik Banding - Sungai Perak bagai untuk set and tembak bearing. kebiasaanya, skala Kayak Orienteering ini adalah sangat besar dan agak susah untuk dimainkan sebab selalunya orang tak jumpa check point yang harus dorang pergi tu. kadang-kadang check point tu berada di sebalik pulau. KAH KAH KAH. 

sebagai contohnya, team Orienteering kena tembak 67 darjah dari first pin point (kebiasaannya akan ada flag dekat situ) . kebiasaannya peserta  akan ingat, first check point ialah di depan pulau (yang ada tanda merah tu ) . pastu dorang pun gigih la bersama kayak-kayak dorang berkayak ke situ. tapi bila sampai dekat depan pulau tu, tengok-tengok takde checkpoint tu pun. tapi sebenarnya , the real first check point ialah di sebalik pulau sana. and kalau checkpoint terletak di sebalik pulau agak troublesome sikit sebenarnya sebab kena buat detour and all that.. -,- hahaha, macam bingai kan main kayak orienteering ni. .by the way. -,- tak paham pun takpe apa yang aku explain ni. KAH KAH KAH. korang buat-buat paham je la. 



masa ni pulak nak pergi Grouping Camp. memang best gila. koh koh koh. kiranya macam kau akan pergi ke satu tempat yang baru ; macam dapat rumah baru, dalam hutan, dekat satu pulau, and kau kena design campsite kau. makanan pun kena carik sendiri which is paling banyak dorang kasi untuk buat bekalan masa tu pun ialah Kentang dan Ubi. so, gigih la kitorang buat umpan and tangkap ikang. 



ni pulak pemandangan dari pulau baru kitorang tu. troublesome untuk sampai ke pulau ini ialah ada banyak cerucuk kayu tu. and paling troublesome bila kau kena buat Night Kayaking. masa Night Kayaking, sah-sah penglihatan kau tak bagus, lagi-lagi untuk orang rabun macam aku ni HAHAHAHAHHAHAHAHAHA, memang tak nampak apa la. apa yang kau boleh fokus ialah kayak di depan kau. kebiasaannya Night Kayaking akan membuat Straight Formation. 




Kalau straight formation, apa yang kau kena buat ialah follow orang depan je. jadi pada waktu malam, possibility untuk kau sesat ialah rendah sebab kau memang follow orang depan je. melainkan , orang depan kau tak tahu guna kayak, sentiasa ke kanan dan ke kiri, dan guna kayak pun tak straight mana pun, memang agak carca marba jugak la and possibility untuk kau sesat dan menyimpang dari laluan asal adalah tinggi. kelebihan straight formation ni ialah kau akan tidak akan sesat and sentiasa selamat as long, kau follow kayak depan kau.

untuk Diamond Formation pulak, selalunya akan ada Penjaga Kayak which is kayak yang warna merah. Kayak warna kuning tu pulak kena berkayak dalam lingkungan Kayak Warna Merah. kebiasaannya, penjaga kayak ni adalah orang yang berkemahiran dalam mengendalikan kayak sebab dia kena sentiasa berada dalam formation diamond. and kayak warna kuning tu pulak, kebiasaannya orang yang tak berapa pandai sangat main kayak. jadi kiranya, dorang akan bergerak dalam kumpulan and kalau Penjaga Kayak nampak, kayak kuning macam ada masalah, Penjaga Kayak akan datang membantu.




ni pulak ialah Ujian Kayak Formation. which is kau kena buat bentuk bulat la , bentuk Y la, lambang BMW la apa la itu la ini la. macam-macam aktiviti and games yang kitorang main dekat Banding. end up, kulit pun jadi berbelang. HAHAHAHHAHAH, gua pada asalnya seorang remaja yang putih, tetapi selepas amali Banding *geleng2 kepala* KAH KAH KAH, gua menjadi remaja berbelang macam Kuda Belang. sobs.

kos aku ni memang banyak main sikit. banyak amali and banyak jalan sampai satu tahap, kau da tak daya nak pergi amali lagi sebab kau nak rehat je. preparation amali and aktiviti adalah sangat banyak dan perlukana banyak tenaga. -,-

sekian entry saya pada kali ini berkaitan Banding. haha. kalau ada masa, jom ramai-ramai datang ke Tasik Banding and jejak Royal Belum pulak! wehhuuu. Royal Belum pun quite nice jugak dia punya kawasan untuk buat aktiviti and all that *padahal aku pun tak pernah jejak lagi. haha*

sekian, till we meet again.

papai!! *lambai lambai*

p/s
gua sebenarnya tengah rindukan seseorang. T_T *nangis*

Tuesday, 5 May 2015

ILuminate at Resorts World Genting #138

last 2 weeks, aku dengan Memir pergi jejak puncak Genting Highland with a few other bloggers yang dijemput oleh RW Genting through email. event kali ini berkenaan dengan ILuminate. :)

apakah itu ILuminate?


This is ILuminate!!!! *clap clap clap* oh, mereka bukan ahli kelab illuminati walaupun nama dorang hampir lebih kurang macam tu. dan walaupun rupa dorang lebih kurang Kamen Rider, tapi mereka jugak bukan Kamen Rider dan mereka jugak bukan Power Rangers. KOH KOH KOH. oh lupa, yang kat badan-badan dorang tu ialah LED and berkelap kelip macam lampu and ada orang kawal la senang cerita. 

ILuminate ni pemes masa masuk America's Got Talent season 6 and dapat 2nd runner up masa tu. tapi dorang terus jadi popular gila babi after dapat 2nd runner up tu sampai dapat tittle 'The Best New Act in America' 

so, ILuminate yang dicipta oleh Miral Kotb ini akan berada di Genting Highland dari 3 April 2015 sampai 28 June 2015. tehee. banyak lagi masa terluang untuk tengok show ILuminate ni! for me, memang best gila show yang ILuminate ni buat. dengan menari bagai and berlakon seolah-olah kau tengah tengok teater bergerak yang super ohsem yang berbentuk 3D.

ILuminate n memang da popular gila barabas and dorang pernah buat show dengan BlackEyed Peas and also Christina Aguilera. also pernah buat performance dekat X Factor, Dancing with the Stars, The Ellen DeGeneres Show, Good Morning America, Billboard Music Award and American Music Award.

cool gila kan!!

dengan tema show is 'Artistes of Light' selama 75 minit, memang korang akan terhibur punya la. oh aku suka gila dengan berus lukisan dalam teater (read : show / performance) yang dorang buat masa aku dengan Memir kat puncak Genting. like sheriously, kau macam terawang-awangan dengan storyline yang dorang buat. cool sangat!!





it's look like in the movie atau dalam 3D, but sheriously, ini yang akan korang nampak depan mata once korang tengok show ILuminate kat Puncak Genting nu ha. super coolio barabas kan? hiks.

untuk harga adults

VIP : RM198
PS1 : RM138
PS2 : RM 88

untuk harga kanak-kanak

VIP ; RM 98
PS1 : RM68
PS 2 : RM 48

and show bermula dari 3 April 2015 bulan lepas till 28 June 2015. untuk pemegang Genting Rewards Member, akan ada diskaun untuk korang semua. koh koh koh. untuk maklumat lanjut, boleh klik

www.rwgenting.com

ataupun call je terus

03 2718 1118.

grab your ticket fast and see you there peeps!