Nuffnang

Saturday, 22 August 2015

kisah dalam tren #156

aku : kau rasa aku ni teruk sangat ke sampai ex aku dump aku?

dia pandang aku lama. mungkin tengah carik ayat yang sesuai kot untuk tak sakitkan hati aku yang tetiba tanya soalan yang luar biasa alam secara tetiba.

dia : kau happening. and fun. and spontaneous. aku tak boleh buat macam apa yang kau buat dekat kedai roti tadi masa kita beli roti kat KLCC tadi. 

dan aku .... blushing mendengar pujian itu. HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHA. guling-guling suka. tak kisah la dia ikhlas ke tak, yang penting dia puji aku. HAHAHHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHHAHAHA. serius kau macam sial la sharky. pastu post kat blog puji diri sendiri. HAHAHA. BANGANG.

actually masa tu, kitorang dari KLCC menuju ke KL Sentral menaiki LRT. sebab utamanya ialah nak ke NU Sentral sebenarnya untuk tonton wayang tapi tak tahu nak tengok cerita apa. bila da sampai NU Sentral baru boleh decide nak tengok cerita apa. dalam perjalanan menuju ke KL sentral, aku cerita pasal ex aku.

aku : kau boleh carik dia dekat twitter. dia ada je kat twitter. dia mungkin follow kau. (aku cakap macam ni sebab dia ni ramai follower dekat twitter. hotsetap sangat! hahahaha. tapi dia memang ramai follower pun) aku benci gila dengan pakwe baru kepada ex aku tu. acah-acah straight padahal gay gila.

dia : oh, apa nama twitter dia weh? hansem tak pakwe baru dia?

aku : hansem jugak la. 

lepas tu aku sebut and eja satu persatu nama twitter ex aku. and dia pulak taip satu persatu dekat skrin fon dia. lepas eja dengan betul and taip betul betul, keluar la twitter ex aku and terus aku tunjuk muka freak.

aku : korang follow each other!!

dia : eh? eh? macam mana kitorang follow antara satu sama lain ni? 

masa tu aku rasa nak lepuk kepala dia and gelak pada masa yang sama pun ye jugak sebab nada suara dia gelabah gila. haha. pastu keluar profile ex aku and tweet tweet dia. aku dengan nada meluat terus cakap kat dia.

aku : tu pakwe baru kepada ex aku. dorang ada tweet tu.

terus lepas tu aku takde mood nak cakap apa apa. terus lepas tu aku rasa naik angin tetiba. terus terasa mood swing entah la. aku pun bodoh pergi tunjuk twitter ex aku kat dia. hahahahahhaha. tak pasal pasal aku yang naik angin. lepas tu aku diam je. dia pun diam jugak. tengah husyuk skodeng ex aku la tu kot kat twitter. haha.

dia : aku nak unfollow dia kat twitter boleh tak?

aku : huh? 

aku salah dengar ke? sampai sekarang aku rasa aku salah dengar.

dia : aku nak unfollow dia kat twitter boleh tak?

aku : unfollow je la. kau kena sokong aku. (lepas tu gelak awkward HAHAHAHHAHAHAHAHAAH) jadi kau kena unfollow dia. 

sebenarnya kan, masa tu aku rasa terharu gila yang dia tetiba cakap nak unfollow ex aku tu. aku pun tak tahu apesal aku rasa terharu semacam tapi entah la. walaupun unfollow tu sekecil-kecil perbuatan tapi ianya tetap bagi aku rasa terharu yang melampau. lagipun bukan aku yang suruh. dia yang nak unfollow. it's just there. anyway, thanks sangat pada dia. aneh kan perasaan ni. aku pun tak boleh nak tafsir bagai kenapa aku rasa terharu. and aku pun rasa korang tak paham kenapa aku rasa terharu sebab aku sendiri tak paham diri aku sendiri kenapa aku rasa terharu. macam yang aku cakap, it's just there. dia tetiba ada je. KAH KAH KAH.

apa-apa pun, bila kitorang sampai NU Sentral, kitorang decide untuk tengok Inside Out. sekilas pandang cerita Inside Out ni macam cerita Osmosis Jones yang keluar tahun 2001 itu. sekian cerita pendek dalam tren saya bersama dia. entry yang pndek dan hampir tidak berguna. tapi harus aku katakan, si dia memang bagus dalam hal hal yang ada perasaan ini. dan ye. dia ada common sense yang tinggi. bagus betul.

p/s
apa yang jadi kat kedai roti KLCC sebenarnya masa kitorang beli roti? haha. actually, aku cuma ber........

9 comments:

  1. makhluk yang lepas jgn dikenang...hahaha....tp ko ok je kn...

    ReplyDelete
  2. It's very hard to forget someone after you have put all faith and love to that person. Tapi benda tu buat kita belajar kan jangan cari orang bodo mcm tu. hehe

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. tetiba i rasa terharu plak baca ur post ni.. kwn u tu syg u tu hiks

    ReplyDelete
  5. Adeh..member sendiri ter-follow ex-Shark..haha

    Apa pun takziah,muda2 dah menjanda...ekekeke

    ReplyDelete
  6. Shark cuma bercumbuan kan?

    ReplyDelete
  7. Well..bende yg pahit ingatkan kite supaya x buat bende same..lain laa kalo nak cari penyakit..ak rasa ko bergurau jek kat kedai roti tu...

    ReplyDelete
  8. Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Tlp Aki Di 0852-9827-5599 atau KLIK DISINI PESUGIHAN AKI MAULANA Wassalam

    ReplyDelete

Kalau rasa entry ni best, boleh komen :)