Nuffnang

Sunday 6 March 2016

Pembunuhan atau bunuh diri? #193


Pada pendapat aku, ianya ialah satu pembunuhan. Kenapa aku cakap pembunuhan?

1) Dia pegang pistol dekat tangan kanan. Tapi yang lukanya jugak ialah headshot di belah kanan. Tak mungkin bunuh diri boleh buat aksi sebegitu rupa. Kalau boleh buat pun, mungkin tak serumit macam ni. Bunuh diri. It will be simple right?

2)Selipar perempuan tu dekat area lutut. Which mean, ada sedikit pergelutan. and hanya ada satu selipar je. Lagi satu selipar tidak diketahui di manakah keberadaannya. Kalau dia bunuh diri sekali pun, selipar tu akan berada pada kaki dia.

3) Perempuan itu sedang berada dalam keadaan tenang masa kena tembak dibunuh and tak mungkin dia bunuh diri. Aku rasa dia sedang berehat dari menulis surat. Hanya orang pakai cermin mata je paham perasaan ini. Kalau orang yang pakai cermin mata, kalau dia nak take a rest, dia automatik akan tanggalkan cermin mata dia, letak atas meja and leave it sebab nak urut mata atau pelipis mata yang letih. Perempuan tu berehat dengan menghisap rokok , tapi malangnya tak habis lagi and ada tin coca cola dekat atas meja dia. 

4) Boleh jadi yang membunuh perempuan ini adalah seorang pembunuh upahan and perempuan itu jugak bekerja dalam arena polis / detektif / atau sort of like that. Boleh jadi someone yang perempuan itu kenal. Sebab kalau nak kata perompak yang masuk ke rumah dia, for sure, keadaan rumah dia akan bersepah. 

5) Perempuan itu terkena headshot dan tidak sempat bergelut. Emm, maybe ada bergelut seketika (amik kira pasal selipar dia!) Percikan dekat dinding belakang quite besar which is tembakan dari pembunuh ialah dari jarak yang agak dekat. 

Conclusionnya : saya vote yang perempuan itu dibunuh.

hahaha. gua boleh jadi detektif conan bai. So? apa yang korang rasa? Is it pembunuhan? Atau bunuh diri? Sila komen jawapan korang kat bawah beserta sebab kenapa korang pilih jawapan itu. Hiks. More answer more merrier right? 

p/s
tetiba aku rasa nak tulis cerita pasal detektif pulak. HAHAHHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHHA. berangan la kau setan. 


1 comment:

  1. dia sedang bersandar atau berdiri dekat dinding. based on the picture, mangsa mungkin kidal. sebab rokok di sebelah tgn kiri. Masa bersandar tu kemungkinan dia pegang pistol dia tangan kanan. At the same time mungkin dia nak garu kepala dia guna that gun. suddenly dia tertembak kepala dia sendiri mungkin. mati on the spot lalu rebah di situ dan menyebabkan kerusi turut terbalik.

    tertembak tanpa sengaja.

    HAHAHAHAHHA. Tapi cam salah pun ada analisis aku ni. sebab nampak dia macam tinggi. tapi level percikan darah agak rendah.

    ReplyDelete

Kalau rasa entry ni best, boleh komen :)