Nuffnang

Friday 21 August 2015

penumpang bas yang err #155

aku naik bas dari larkin and nak menuju ke Bandar Tasik Selatan ataupun Terminal Bersepadu Selatan atau apa apa pun yang korang panggil ia. alone di dalam bas and aku rasa ni first time aku sorang-sorang naik bas dari larkin ke TBS. ah gasak. nak feeling backpack kan, apa lagi, naik la bas sorang-sorang takde kawan. HAHAHAHAAH. padan muka kau. bas gerak around 730 malam and aku duduk sebelum uncle india. nampak normal and semuanya elok. aku duduk tepi tingkap sebab aku suka tengok kereta. and aku jugak suka tengok pemandangan walaupun aku tahu tiada gunanya tengok pemandangan dari sebuah bas pada waktu malam but heyyyy, mana tahu aku boleh nampak spaceship alien ke tahi bintang ke apa ke, sebab tu la aku duduk tepi tingkap and boleh jadi orang pertama yang tweet pasal benda tu. more, kalau nak tidur, boleh sandar dekat cermin walaupun terhantuk kepala pada cermin itu agak tinggi dia punya probability dia. tapi lagi okay la aku sandar and tidur pada cermin bas. kang tak pasal pasal aku tidur dekat bahu uncle india tu. tak ke naya je nanti. kah kah kah.

1 jam perjalanan aku masih segar. main fon. dengar lagu. main twitter.

2 jam perjalanan aku masih segar lagi. main fon. dengar lagu. main twitter.

masuk 2 jam 30 minit perjalanan aku da mula mengantuk and da mula bosan pandang luar. ye la, apa la sangat yang boleh nampak pada waktu malam dari dalam bas melainkan lampu jalan. aku sebenarnya hampa sebab tak nampak kelibat spaceship alien dan jugak tahi bintang. and aku pun mula tertidur. lagi pun keadaan bas memang sangat sejuk. apa yang aku boleh buat ialah bergulung macam popia sehabis baik dalam sweater aku yang hangat dan wangi sambil berharap dapat peluk bae sambil manja manja dalam bas. KAH KAH KAH. wangi? takde ayat ganti yang lagi bagus ke BM kau memang loser gila sharky.

tak berapa lama lepas tu, aku mula terjaga balik sebab ye la, dalam bas. kau tak akan boleh straight tidur sampai ke destinasi melainkan kau troll ataupun kau memang betul-betul penat sampai rasa nak tidur 300 jam non stop. apa apa pun, lepas aku bukak mata, aku kesat-kesat mata and pandang terus ke kiri aku. and lepas tu jaw aku macam nak cecah lantai da.

wait a sec.

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH. aku tak salah pandang kan? sebelum ni aku selalu dengar atau baca cerita yang orang main dalam bas la main dalam van la main dalam tren la apa la . oh, aku tak cakap pasal main batu seremban ataupun main teng teng ataupun main lompat bintang. tapi ni first time aku nampak orang sebelah aku sedang melancap sesedap oranje di dalam bas yang sejuk lagi gelap itu. okay, maybe sebab waktu itu, bas itu tengah gelap and sejuk. thats why pakcik tu melancap sesedap oranje tanpa menghiraukan orang sekeliling walaupun aku tengah duduk sebelah dia di dalam sebuah bas. more, aku pulak tidur sebelum tu, sebab tu la kot, pakcik tu selamba oranje je buat aksi menarik dia sebab rasa takde orang pandang. and bila aku terjaga dari tidur,

aku terus pandang pakcik itu atas bawah atas bawah untuk pastikan apa yang aku nampak memang tak salah walaupun aku seorang yang berhati nurani. eceh wah. sebenarnya, aku seorang yang rabun. even aku da pakai cermin mata, aku tetap kurang nampak pada waktu malam. jadi aku macam errr, betul ke apa yang aku nampak depan mata aku ni? betul ke pakcik tu melancap? HAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA.  lagi satu, keadaan dalam bas tu memang betul betul gelap and aku pandang atas bawah atas bawah pakcik tu lama la jugak sebab aku memang betul betul nak pastikan yang pakcik tu perghhh, memang tengah melancap. Walaupun benda itu agak menjijikkan, ianya tetap satu pengalaman yang sukar untuk aku alihkan pandangan daripadanya ,, sebab ye la. bukan selalu kau jumpa orang melancap di dalam sebuah kenderaan awam yakni sebuah bas. kinky kan uncle tu. haha.

yadaa yadaa, aku takde la nampak kemaluan pakcik tu ke apa ke, tapi aku still nampak je dengan jelas yang tangan dia naik dan turun dan naik balik dan turun  balik macam pergerakan guna lesung batu untuk tumbuk cili. HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAA. korang pun tahu pergerakan apa yang aku maksudkan. (kalau korang budak lelaki la) nope, if you are asking me, eh, kau tak nampak ke dia punya ???? of course not!! more, errr, kenapa pulak nak tengok kemaluan orang lain? tapi still, kejadian pakcik melancap sebelah kau di dalam sebuah bas yang sejuk dalam perjalanan yang jauh boleh menjadikan pengalaman kau sebagai pengalaman yang luar biasa sebenarnya. bukan selalu kejadian macam ni berlaku pada kau. at least, kalau cucu aku tanya,

"apa pengalaman grandpa masa naik bas?"

ye la, zaman akan datang, semua perjalanan jauh naik kapsul. mana ada naik bas da. KAH KAH KAH. boleh la aku cakap,

"dulu grandpa pernah duduk sebelah seorang uncle yang melancap."

em, nampak sangat perbualan aku dengan bakal bakal cucu aku sangat tidak sihat lagi berkhasiat. apa -apa pun, kalau kau tanya aku, adakah aku seorang pervert? no. of course not. aku bukan pervert. macam yang aku cakap sebelum ni, ianya just pengalaman. aku suka kutip pengalaman dan semestinya, pengalaman yang baik kita amik manakala yang buruk kita tinggalkan. aku tak cakap, melancap di dalam bas ialah pengalaman yang baik, tapi ye la, at least kita nampak depan mata dan amik pengajaran daripada ia. entry ini memang la aneh sebenarnya. HAHAHHAHAHAH. ada ke aku bercerita pasal seorang lelaki yang separuh abad melancap di dalam bas? but heyyy, aku terasa nak cerita so korang kena la dengar and baca.

and apa yang aku buat lepas tengok pakcik tu atas bawah atas bawah dalam jangka masa yang lama?

aku pasang earfon, pasang lagu-lagu kuat and cuba untuk tidur lepas tu.

and lepas tu, aku pulak tulis entry ni pada korang untuk korang baca.. hahahahhahahaha. memang la aku rasa pervert habis buat entry ni.  tu je yang aku nak ceritakan sebenarnya. apa apa pun, nasihat aku buat semua orang, jangan melancap kay di dalam bas. ianya tidak bagus untuk kesihatan dan errr apa apa je la yang lain.

semoga berjumpa lagi and tata. adios amigos semua!!

p/s
aku terasa nak makan abc lagi la. emm emm.


19 comments:

  1. hahaha...trauma tak lepas ni nak naik bas???hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha. Tak trauma pun. Rasa okay okay je lagi

      Delete
  2. Bkn ko join skali ker uncle tu ...acu citer smpai abess ...muahaha ... :p

    ReplyDelete
  3. Nak cite remaja pleaseeeee

    ReplyDelete
  4. Thought bout your story...Amir pun pernah mengalami pengalaman yang hampir sama...masa Amir blaja kat sebuah U di pantai timur, one of this chinese yang agak hunky dunky duduk sebelah Amir dok melancap gak...infact dier goda Amir nak suck mine...well, i said NO coz time tu ala-ala innocent lagik...kikiki...*larik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha. Bagusnya amir mengelakkan diri dari mamat hunjy dunky itu.

      Delete
  5. bkn senang nk dpt pengalaman mcm tu...u are lucky err maybe...hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lucky kalau keith foo orang yang duduk sebelah aku tu hahaha

      Delete
  6. Nasib baik 'uncle',kalau taste ko? Malas nak cakap...pikir laa sendirik

    ekekekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh, percaya la cakap aku. semestinya bas tu bergegar gegar dengan nafsu aku yang tidak terbendung. haha

      Delete
  7. kalau i yg dudk tempat uncle tu..camne agknye ye hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. takde apa apa yang berlaku. hahahahahahahah. eh? kbai

      Delete
  8. kalau i yg dudk tempat uncle tu..camne agknye ye hahaha

    ReplyDelete
  9. eleh padahal time tu kau telan air liur je kan? Hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooh kamon nov,. haha. kalau kau sebelah aku, baru la telan liur banyak2

      Delete
  10. Replies
    1. mana ada. hahaha. gua manusia berhati mulia

      Delete

Kalau rasa entry ni best, boleh komen :)