Nuffnang

Wednesday 9 November 2016

Pengalaman kerja! #220

aku rasa macam da lama gila aku tak update blog atas dasar busy. Kononnya. Sejak aku bekerja, (da nak masuk sebulan da sebenarnya! Perghh, macam semalam je aku rasa aku masuk Induction), aku memang la takde masa nak bukak laptop untuk tulis entry pada blog, main twitter (aku selalu main twitter dekat laptop compare to fon) and also nak menulis cerita macam REMAJA Vol 2, Oyakawa and Magis pun takde masa.

Okay, ada la a bit masa tapi aku penat balik kerja. Makan terus mandi and then solat lepas tu collapse tidur. And rutin tu non stop. Jadual kerja aku sangat la tak tentu. Hahahhahahaha.

Kadang-kadang masuk jam 8. Kadang-kadang masuk jam 830. Pastu balik kadang-kadang jam 6 which is hanya 2 kali je aku pernah balik jam 6 setakat ni! Hahahahhahaha but most of the time aku akan balik jam 8 malam dan ke atas. Sampai rumah jam 840 ke 850 malam. Gila tak penat and then nak bukak laptop? Memang wasalam. Hahaha. Baik aku tidur krooh krooh krooh lagi sedap.

But so far, aku suka je kerja aku. Everyday you are gonna meet orang-orang baru dalam life kau. Cuci mata pun ye jugak. Ehem. And aku banyak travel around Klang Valley sejak bekerja ni. So far aku da pergi UNITEN, Asia Pasific University, Limkokwing, UNIKL and mana-mana entah lagi yang aku pergi dengan collegue tapi aku tak ingat. Haha.

Duduk ofis pun sekali sekala which is quite okay la sebab aku pun bukannya suka sangat duduk ofis pun. Tapi ada masa-masa dalam hati nurani aku ini, keh keh keh, aku berimpian jugak nak duduk ofis sebab hari-hari keluar dari ofis buat kerja, memang tak larat jugak la. Heh.

gaji quite masyuk la here tapi sekarang aku dalam probation sebenarnya. Nanti lepas habis probation, aku nak mintak tambah gaji lagi!Hahahaha.

Life dekat workplace kinda fun! Aku suka 3 benda dekat sini

1) Gaji
2) cuci mata
3) Dapat kawan baru

hahahah. best sebenarnya bila hari-hari kau boleh buat kawan baru. Tomorrow which is Thursday ada dinner company. Yeay! Hahahahaha. And aku kena berlakon untuk jadi mak yang mempunyai anak derhaka. KAH KAH KAH. Macam lahanort!

Pastu malam tadi aku try la pakai tudung mak aku. Memang macam muka kakak aku bhai. :P Sah, aku pakai tudung hari ni waktu berlakon, dorang sakat aku punya la.

Kay la guys, gua ada benda lain nak kena buat ni. Till we meet again, adios amigos and assalamualaikum!

p/s
hari ni bukak mata je, mata gua merah sebelah macam kena gigit dengan serangga. :( macam mana nak hadap customer ni. emm , emm


8 comments:

  1. selamat bekerja Shark!, kerja elok-elok k..mmmuaahhh..

    ReplyDelete
  2. welcome to 'alam pekerjaan' shark... ade yg helok x kwn2 baru tu?hahha...

    ReplyDelete
  3. Hahahah kawan2 yg camane tu shark. Straight ke x? :D

    ReplyDelete
  4. wehh samaa!sejak kerja ni susah sgt nk update blog. hmm kena organize masa la pasni haha

    ReplyDelete
  5. Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life

    so.. congrats! for getting a job, moreover a job that u love.

    nasib dh beli pdf. so blh la belek2 while u r getting use to the new environment tu...nnt sambung balik ye <3

    ReplyDelete
  6. Study plus part time...huhuhu
    Hope shark dpt update...

    ReplyDelete
  7. Hmmm... Lame x update.. rindu

    ReplyDelete

Kalau rasa entry ni best, boleh komen :)