Nuffnang

Wednesday 29 January 2014

Really Big Event to join!! #71 . Visit Malaysia 2014 #VMY2014

hellop guys!



aku sekarang sedang cuba nak siapkan the latest chapter of REMAJA, the sambungan of ASRAMA. I hope you guys can wait a little bit. heh. jadi, sebelum aku post REMAJA yang entah bila aku puas hati dan siap untuk post itu, maka aku akan bagitahu beberapa event untuk anda-anda sekalian join, of course, bagi sesiapa yang berminat sahaja la. jadi, jom tengok several events! aku tak post harga / fees atau sebagainya sebab tak berapa pasti sangat :), jadi, selamat membaca!

1) Transformers Expo Malaysia 2014

akan diadakan di Genting Highland bermula daripada 31 Januari 2014 sehingga 16 Februari 2014. julung-julung kali diadakan bagi menyambut befday Transformers buat kali yang ke 30. event ini fully organize by Hasbro + Target Exposition + Genting + Tourism Malaysia. jadi, buat peminat Transformers yang amat sangat, boleh datang ke Genting Highland untuk penuhi impian anda :)

boleh visit this website for futher information

@Transformers Expo Malaysia 2014
@Resort World Genting


2) CIMB Talent Trail 2014.

for those yang tahu dan hafal dan mengenal dan biasa dan suka jalan-jalan sekitar Kuala Lumpur, yang suka naik kenderaan awam sekitar Kuala Lumpur, yang suka adrenaline rush bermain main dalam badan, dan yang nak feeling feeling macam Amazing Race,  this event is really suit for you guys!! CIMB Talent Trail akan diadakan pada 1 Mac 2014 di mana event ini hanya terbuka buat pelajar-pelajar universiti sahaja. HAHAHAHHAHAHAHAHA. jadi, orang dewasa atau yang sudah habis belajar, BACK OFF PLEASE! this is for university student only.

terma dan syarat

1) tarikh pendaftaran ialah bermula dari 27 Januari 2014 sehingga 10 Februari 2014 dan perlu mendaftar pada website Ready4Work
2) akan ada kuiz sewaktu pendaftaran
3) hanya 60 kumpulan sahaja yang akan menyertai CIMB Talent Trail 2014
4) yuran adalah percuma *tu apa yang aku baca la, heh*
5) satu kumpulan ada 4 orang. mesti datang dari universiti yang sama
6) tak kisah anda dari universiti mana sama ada awam atau swasta, as long anda pelajar tahun pertama sehingga final year student, you may allow to join this event :)

hadiah tempat pertama : 5000 myr

hadiah tempat kedua : 3000 myr

hadiah tempat ketiga : 2000 myr

hadiah tempat keempat : 1800 myr

hadiah tempat kelima : 1600 myr

dan seterusnya....

boleh visit this website for futher information
@ CIMB Talent Trail 2014

3) Big Bad Wolf 

buat sesiapa yang sukakan buku dan membaca escpially buku bahasa inggeris la, BBW IS COMING BACK!!!!! BBW atau lebih dikenali dengan Big Bad Wolf yang banyak kali diadakan, well, again, akan berlangsung sekali lagi di MIECC, The Mines. macam biasa, buku - buku yang maha murah akan dijual dekat sana dengan diskaun mostly from 85% to 95%. end up the books mostly sekitar 8 myr sahaja!

memang normal dan selalu la nampak orang bawak kotak ke hulur ke hilir pergi BBW ni. jadi, buat sesiapa yang nak join BBW, this is the details,

Tarikh : 15 Februari 2014 hingga 23 Februari 2014
Tempat : MIECC , The Mines.
Waktu : 9 pagi - 9 malam.

4) World Kite Festival 

buat sesiapa yang berada di Johor, lebih-lebih lagi di Pasir Gudang, ataupun mereka yang hendak menggamit memori zaman kanak-kanak, this event is suit for you guys.

bermula dari 19 Februari 2014 sehingga 23 Februari 2014 , akan diadakan Festival Layang-Layang Sedunia ( World Kite Festival ) dan lebih kurang 30 buah negara akan datang untuk menunjukkan hasil layang-layang serta kepakaran mereka dalam menerbangkan layan-layang. heh. memang mengimbau zaman kanak-kanak betul! jadi , buat sesiapa yang suka akan layan-layang dan wau dan layang-layang dan benda terbang, jom datang ke World Kite Festival! mark your calendar!

5) Raptor Watch 

what is Raptor Watch? apakah itu Raptor Watch? dengan menggunakan moto, We are all in this together ; People, Nature, Birds, sekali lagi, Tanjung Tuan, Port Dickson menjadi tuan rumah untuk event ini. tahukah anda tentang perpindahan burung secara besar besaran dari utara ke selatan atas sebab perbezaan suhu dan cuaca? well,  Tanjung Tuan most likely about will be their RNR station! this event just for who like nature, flora and fauna and willingly to give their energy to be one of the volunteer of this thingy event.

will be held at PNB Ilham Resort, Port Dickson, 8th and 9th March 2014, and if you guys are interested, can fill in the form at this website, harus diingatkan, bukan semua yang akan terpilih :) jadi, let be one of the volunteer and jom la berdoa "harap-harap aku terpilih untuk jadi volunteer event yang maha superb ini :)" tarikh tutup untuk isi borang ialah 18 February 2014.

@Raptor Watch


6) Il Divo Konsert

buat sesiapa peminat Il Divo dan konsert ala-ala soprano serta peminat Phantom of The Opera, this konsert is suit for you guys!!! will be held at Arena of Star Genting Highland, 15th and 16th March 2014, julung-julung kalinya Il Divo akan membuat konsert di sini dan dia Asia Tenggara. konsert akan bermula pada jam 830 malam pada kedua-dua hari. :)

for futher information, can visit this website

@Il Divo Konsert
@Resort World Genting

7) 6th Putrajaya International Hot Air Balloon Fiesta

buat peminat Belon Udara Panas dan tak pernah ke event ini sebelum ini, serta mahu feeling feeling melihat pemandangan dan matahari terbit di Turki, event ini sangat sesuai untuk anda!

buat kali ke 6, Putrajaya menganjurkan International Hot Air Balloon Fiesta. jadi yang tak pernah pergi macam aku, jom pergi ke event ni serta jumpa di sana! event ini akan berlangsung pada 27 Mac 2014 sehingga 30 Mac 2014. bermula seawal jam 7 pagi dan buat sesiapa peminat tegar, amat digalakkan untuk datang awal. ye la, takut jammed kan. tapi it is more easier for you guys untuk naik motor! macam aku. :) heh, event ini akan berlangsung di Precint 2, Putrajaya :)

untuk event ini akan terbahagi kepada dua iaitu morning session dan evening session, morning session of Hot Air Balloon Freeflying Show akan start pada jam 730 pagi manakala event session will start at 530 pm. selain daripada itu, yang paling aku tak sabar ialah Night Glow event! akan berlangsung pada 29 Mac 2014, bermula pada jam 9 malam :) kinda excited!

at this event, will have blue zone, yellow zone, red zone, orange zone and whatsoever banyak lagi la. untuk tahu what is that zone is all about, feel free to visit this website!

@Hot Air Balloon


buat sesiapa yang teringin tengok Transformers secara dekat, boleh join Transformers Expo Malaysia 2014.

buat sesiapa yang nak feeling feeling Amazing Race, boleh join CIMB Talent Trail 2014.

buat sesiapa yang nak penuhkan rak di Mini Library di rumah, boleh join event Big Bad Wolf!

buat sesiapa yang sukakan layang-layang dan art dan sebagainya dan berada di sekitar Johor, jangan lupa datang ke World Kite Festival!

buat sesiapa yang suka akan flora dan fauna dan trail dan berkaitan dan ingin dapat pengalaman baru, jom jadi volunteer Raptor Watch!

buat sesiapa yang sukakan Il Divo dan telah menjadi peminat mereka sejak zaman berzaman, serta sukakan konsert ala-ala Phantom of The Opera, mark your calendar for Il Divo Konsert :)

dan buat sesiapa yang sukakan belon udara panas serta eager nak tengok dengan jarak yang maha dekat, welcome to Precint 2 of Putrajaya this 27th till 30th March 2014. :)

sekian entry pada malam ini. happy reading guys!

p/s
buat sesiapa yang ada event dan nak aku promote, can email me at

n_anne93@yahoo.com

dont hesitate to contact me :)

3 comments:

  1. Thank in4..btw..sangat suka ur writng style..

    ReplyDelete
  2. @anonymous most welcome :) and thanks sebab suka my writing style. heh

    ReplyDelete
  3. Gud info..best gler blog ko nih.
    Lol siap feeling2 xley blah..
    BBW da lepas seyh.deym
    Hot air baloon!!dulu cam penah g kut..best gler!

    ReplyDelete

Kalau rasa entry ni best, boleh komen :)