Nuffnang

Monday 29 June 2015

Paper Towns / John Green #149

Volume 29
Chapter 6
Page 15
Paragraph 01 : 04
Tittle : Paper Towns / John Green
Music : Nokhtah Cinta [ Hafiz ]

baru-baru ni aku ada baca buku Paper Towns ni. bagi aku cerita dia memang menarik gila. jalan cerita tersangat la awesome barabas! mengisahkan dua orang budak yang duduk berjiran semenjak sekian lama. Margo Roth Spigelmen dan jugak Quentin Jacobsen. Margo ni jenis budak perempuan yang hottie gila dekay sekolah. berpakwe dengan budak ragbi and berkawan dengan bebudak cantik semua la. at the same time, dia jugak pandai, budak rebel dan suka lari dari rumah dan juga suka buat kerja gila ; salah satunya ialah balut 200 rumah di Jefferson Park dengan tisu gulung dalam satu malam.

Quentin Jacobsen pulak seorang budak lelaki tipikal yang ada dua orang kawan yang super gila-gila iaitu Radar dan jugak Ben. actually Quentin ni pun quite gila cuma yeah, watak dia sama je macam watak tipikal budak lelaki. seorang yang tidak berani cuba benda baru. datang ke sekolah - lepak dengan kawan - masuk kelas - balik sekolah dan menuju ke rumah - main game - study - dan - kemudian - buat - rutin - yang - sama.

most likely about, aku rasa most of kids and teens dekat serata dunia buat benda yang sama macam Quentin Jacobsen tu buat and termasuk la aku jugak. hari-hari pergi sekolah, belajar untuk exam, jumpa kawan, balik dan rutin itu tak pernah hilang malah berturutan. bila aku kenal dengan Margo ni, aku rasa dia ni memang la wanita high school yang super gorjes! hahaa. idea si Margo ni untuk jalani hidup dia memang tersangat la awesome dan super coolio.

Quentin Jacobsen ni pulak minat dekat Margo dalam diam-diam. ada satu malam tu, si Margo ni ajak Quentin buat kerja gila yang memang tersangat gila. letak ikan dalam kereta orang la, cukur kening la, pecah masuk bilik orang yang buat seks la, pecah masuk SeaWorld and macam-macam lagi. and esoknya Margo seperti biasa menghilangkan diri dengan membuat kerja gila yang lain. Quentin pulak yang lepas habiskan satu malam dengan Margo kesayangan berasa tanggungjawab untuk mencarik Margo semula. and Margo tinggalkan klu pada Quentin untuk jejak dia semula....

apa apa pun, Paper Towns ni ditulis oleh John Green which is yang femes amos dengan cerita The Fault in Our Star. and to be exact, Paper Towns jugak akan keluar wayang this Julai 2015!! yiippyyy. tak sabar nak tengok Margo aku yang cantik itu. KOH KOH KOH.


Watak Margo Roth Spigelmen yang gila dipegang oleh si model cantik Cara Delevingne and watak Quentin Jacobsen dipegang oleh Nat Wolff yang jugak berlakon dalam cerita The Fault in Our Star sebagai Isaac ; kawan baik kepada Augustus. 


Nat Wolff


Cara Delevingne

Marilah kita beramai-ramai tunggu Julai 2015 untuk tonton bersama sama movie Paper Towns :)

p/s
Taman Negara bawak banyak kenangan kat aku. :') oh, jangan lupa jugak baca Remaja chapter 17 ye :)





1 comment:

Kalau rasa entry ni best, boleh komen :)